W październiku 2021 r. odbył się nabór do II edycji projektu Turniej Trójgamiczny – Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych. Drużyna Zespołu Szkół Technicznych w składzie: Damian Dorosz, Bartosz Podgórski, Bartosz Kapusta, Adam Strzelczyk – Game development, Olga Ślifirczyk, Bartłomiej Kazirodek, Maciej Trzmiel – Experience design, Agata Musiał, Filip Łatka, Jakub Sadowski- Game Design, złożyła aplikację i została zakwalifikowana do kantonu Białystok.
Drużyna ZST została zaproszona na konferencję przydziału połączoną ze szkoleniami i warsztatami, prowadzonymi przez autorytety z branży gamingowej. Uczniowie rywalizowali z innymi drużynami podczas testów indywidualnych i zadań grupowych. Konferencja przydziału była pierwszym z etapów Turnieju. Do końca roku szkolnego uczniowie będą pracować nad grą, której koncepcję sami opracowali. Będzie to gra strategiczna z elementami city builder. Motywem przewodnim jest zagrożenie świata upadkiem z powodu zmian klimatycznych. Bohater musi podejmować decyzje, które pozwolą mu przetrwać i być może opóźnić katastrofę klimatyczną. Gra ma pokazywać jakie mogą być skutki lekceważenia problemów klimatycznych.
Przed drużyną kolejne etapy konkursu oraz obóz szkoleniowy. Na obozie młodzi twórcy gier będą zdobywać wiedzę i umiejętności, które pozwolą im na wykonanie gry. Opiekunowie będą brali udział w szkoleniach i warsztatach tematycznych przeznaczonych dla nauczycieli.
Nagrodą główną dla trzech najlepszych drużyn są wizyty w studio gier Ten Square Games, gdzie uczniowie spotkają się z czołowymi na świecie projektantami gier oraz wezmą udział w prelekcji i warsztatach pokazujących proces produkcji i dystrybuowania gier.
Opiekunami drużyny ZST są Katarzyna Grabowska, Barbara Głuch i Łukasz Gierek.
”Mistrzostwa w Projektowaniu Gier Komputerowych – Turniej Trójgamiczny” odbywają się w ramach Program Rozwoju Talentów Informatycznych na lata 2019-2029. Organizatorem Turnieju Trójgamicznego jest Fundacja „Teatrikon”. Partnerami Turnieju Trójgamicznego są: Ten Square Games S.A., Centrum Badań Gier Wideo UMCS Lublin, Uniwersytet Morski w Gdyni, Polskie Towarzystwo Badania Gier, Reality Unit Sp. z o.o., Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.