Kolejne warsztaty dla uczniów szkół podstawowych odbyły się 3 czerwca 2023r. Były to zajęcia z modelowania 3D w programie Sculptris, przy użyciu tabletu Wacom. W ramach tych zajęć, uczniowie mieli okazję zaprojektować świnkę skarbonkę oraz rzeźbę twarzy, wykorzystując zaawansowane narzędzia i techniki dostępne w programie Sculptris. Na początku zajęć uczniowie zapoznali się z podstawowymi funkcjami i narzędziami programu Sculptris. Dowiedzieli się, jak nawigować po przestrzeni 3D, obracać i powiększać modele oraz korzystać z różnych widoków.
Po wprowadzeniu do programu Sculptris, uczniowie przystąpili do projektowania swojej świnki skarbonki. Zaczęli od tworzenia podstawowej formy, korzystając z narzędzi do kształtowania brył, takich jak „Pull” (ciągnięcie), „Push” (wpychanie) i „Smooth” (wygładzanie). Uczniowie mieli możliwość eksperymentowania z różnymi kształtami, aby stworzyć unikalne projekty świnki skarbonki. Kolejnym ćwiczeniem było modelowanie twarzy, gdzie przekonali się, że modelowanie 3D to fascynujący proces twórczy, który pozwala uczniom eksplorować możliwości kształtowania i rzeźbienia wirtualnych obiektów. Praktyczne warsztaty odbyły się pod okiem nauczyciela, pasjonata grafiki komputerowej – Mariusza Utkowskiego.